Tänk om man hade samma kroppsspråk som när man var ensam, tog i lika mycket i stämmorna, dansade lika mycket med brösten och axlarna.

det trycker i mellangärdet när jag hittar texten, den är från september och beskriver

hur ditt humör blev dåligt men hur vi kommer ikapp trots politiska gräl, den beskriver hur du ringer och hur jag är korthuggen och inte så närvarande och hur jag sitter i bilen och sen beskriver den ett kuddfort och en filt och en film och sen plötsligt en sekvens om din tunga och sen hur jag ska titta på filmen, den beskriver hur jag håller mig från att säga något om bilderna i mitt huvud, den beskriver hur vi dricker kaffe och går på bio, den beskriver hur du håller om mig och att det inte alls kan bli för gulligt, den beskriver hur jag får dig att le den beskriver på vilket sätt du säger att jag är skön, den beskriver hur solen ligger lågt och mitt begär efter dina händer, den beskriver på vilket sätt du använder ordet söt,

 

 

Att se hur jag skriver om dig är som att se ett brännbart ämne, massor av luft eller syrgas och jävligt hög temperatur
det stegrar

 

den beskriver hur jag önskar dig att vara på en plats som är mjuk och hur jag önskar dig lycka även om det är en inre kamp att jag vet att du inte vill ha mig i huset

den beskriver hur jag pratar med någon som ger sig själv till mig, hur jag pratar med någons glädje och förståelse för världen. Någons skratt och sorg. Den beskriver hur jag vill stanna i det som får mig att känna mig levande. Den beskriver inträdet, när jag väljer att bli sårad av dig.

Den beskriver uppdelningen av solljus i olikafärger (våglängder), den beskriver ett aukustiskt spektrum och hur ”när ljus får passera genom materia kan komponenter med vissa våglängder absorberas kraftigare än andra och därför vara försvagade eller saknas i det utgående ljuset”

 

Den beskriver hur deltonerna har betydelse för klangen

Hur i harmoniska spektra alla deltoner ligger på ett och samma frekvensavstånd från varandra och hur de i ett kontinuerligt ligger oändligt tätt.

Den beskriver en längtan efter att sluta lita på dig. Som att du tog kontakt med mig för att du ändå inte trodde på att jag kunde vara ett alternativ på riktigt. Den beskriver ett systematiskt kvävande av min längtan.

 

 

 

Texten beskriver hur vi dricker te och hur du har din hand mellan mina ben när vi ligger i min säng.

Texten beskriver på vilket sätt du frågar vilka filmer jag gillar.

Texten beskriver på vilket sätt vi skrattar tillsammans.

Texten beskriver hur vi röker en cigarett tillsammans.
Texten beskriver första gången du blir arg på mig.
Texten beskriver mina tankar under tre olika filmer med dig.
Texten beskriver hur du släpper mig nämre.

Vi går och handlar

Vi är hemma i din lägenhet

Vi säger ett kort godnatt

Du frågar om jag vill följa med

Plötsligt säger vi mjuka saker
Du säger att det är ett plåster
Jag lägger på när vi bråkar om något oväsentligt
Du är distanserad men kärleksfull när vi lägger på

Texten beskriver hur du smakar

Texten beskriver dina fingrar

Det är svårt när det ligger som en hinna

Beläggning

Som ett täckande lager

En förtäckning

En förteckning

En film

En skorpa

Ett överdrag
Tunt skal, slöja

Texten beskriver hur jag gråter för allt som händer i min kropp och hur du säger att jag kan ringa när jag vill och att du bryr dig ju om mig

skratt från maggropen

skratt från äkthet

skratt med vilja skratt med riktning

skratt utan censur

skratt på grund av igenkänning

skratt för att vi vill fortsätta skratta

skratt för att understryka att vi har skrattat tillsammans förut

skratt som visar på att det är okej att gråta

skratt istället för att gråta

skratt när man gråter

texten beskriver hur jag inte kan hålla mig för skratt när vi ska beställa,

texten beskriver vad vi pratar om när vi sitter och äter under träden

ner för backen

ner till vattnet

Texten är som ett rörligt fotografi med doft och ljud.

En reaktion till “”

Kommentera

