Vakensvider i ögonen. Ingen introduktion, bara rakt på bara vrål. Utan specificering bara rakt in. Utan att kolla av, bara dundrar. Bråkar och stör. Vi försonas inte, vi fortsätter. Du släpper inte iväg mig. Jag räknar andetag på nätterna. Om du hade sett mig då hade hjärtat slocknat i dig. Den kärleken hade varit oregerlig.

Kroppsdelar uppifrån ned. Inifrån ut. Jag kan berätta.

Ni förtjänar inte hyllningarna, det är min förmåga att känna hela vägen in.

Om det är smaken går det aldrig över.

Tankeexperimentet slår mig ofta. Ni i samma rum. Vems axel jag skulle luta mig mot. Vem jag skulle be följa med om hon försvann. Vems hand. Vems famn. Vem som skulle få hålla mig. Var jag skulle brista.

 

Kommentera

