fjärde

Utan att nå varandra, säger de. Som om måttet var satt, som om antingen eller. Som om bara vi, som om ingen någonsin. Som om jag ens kan nyanserna, ögonfärgen. Som om jag kan rita nätverken över våra huvuden när vi kopplas. Som om jag inte misstänkliggjort din kärlek. Som om du inte hört hån i mina skratt. Som om det finns möjlighet till samförstånd i längtan som inte är köttslig. Det finns ingenting någon kan göra för att ändra på det här. Varför vill jag ändå se vad dina ögon ser när de tittar inåt.

Kommentera

