otillgängliga slåss

Om jag sitter helt stilla och inte rör mig. Om du sitter helt stilla och inte rör dig. Det verkar olika på oss, uppmaningen. Minsta rörelse är olika, vår minsta rörelse är olika.

Jag vet inte vilken stämning jag lämnar efter mig. Jag vet inte vilken rörelse av min som du minns. Vad händer om jag bara gör, inte skyddar. Tar det slut sen då. Får jag ur mig allt då?

Jag tar kommandot, jag spelar in dig som drottning och torn i ett hörn. Det var inget krav, jag slutade bara hejda mig.

Som om vi hade en hundvalp mellan oss att projicera kärleken mot. Som om du behöver mig. Som om jag kan nå ända in. Plötslig tanke, vem du var innan. Vem du hade blivit. Vad som är mer av dig. Vad som blev mer av dig. Ett absolut fundament. Han tror på det. En annan tycker inte vi ska prata så allvarligt om det.

 

Ingen går ifrån dig. Han sa att han aldrig blivit lämnad. Det stämmer inte för dig. Det lägger sig som lager ovanpå varandra, så tydligt en spegling av vem jag verkar vara när ni ser på mig.

 

Jag skulle vilja berätta utan intellekt. Berätta med smak och ljud.

 

Att bära och alla konotationer.

 

Vad som upplevs som viktigast, inåt. Utåt.

 

Aktsamt. Ovetandes. På ett sätt är jag den mest oerfarna. Jag har bara orden.

 

Hon säger att tiden inte är linjär. Jag säger att den är cyklisk. Ingenting stämmer om ingenting stämmer. Lätt att gömma sig bakom.

 

Allt han kallade mig, jag lämnade det innan det förstördes.

 

Värdiga avslut. Ett. Kanske två. Tre. Hederligt. Det hedrar dig säger han, de är egentligen två som brukar säga det. Tänk att du inte vet. Tänk allt vi hade hunnit berätta i en vardag. I en faktisk skog.

 

Kommentera

