Rikta din längtan

Jag skrev först i nutid. Som om det här är något jag fortfarande gör. Istället för att säga att jag har slutat. För jag ska sluta. Jag vill inte göra så längre. Projicera jag min längtan. Mitt starka behov av återförening med de som svek mig som barn. Gång på gång i fjorton femton sexton tjugo år.

Ibland antar jag att det handlar om någon i nuet.

Intensiteten. Nivån av längtan jag upplever. Fast den egentligen speglar hur mycket jag blev ignorerad som barn. Den oförlösta sorgen, den oförlösta smärtan, projiceras, projicerades på den nutida separationen. När relationer avslutas, även om jag initierar slutet. Känner jag plötslig akut längtan.Trots att jag har gjort vad jag behöver göra för att vara snäll och ärlig mot mig själv.

 

Så jag kunde göra så att jag skrev om historien, som om han övergav mig

att han är någon jag behöver, förlika mig med någon offerposition.
Den förlikningen, den projektionen, skapar bilden av ett stort svek.

Ger mig fördelen att bli utesluten och ignorerad. Det här återupprepandet sker i terapirummet nu.

Jag vet skillnad på verklig och triggad information.

Jag vet att den återförening jag söker är någon annan. Att det blir liksom oriktig tillämpning av informationen. Det är ingenting han har lärt mig, det är något jag sett. Känt.

Det är min anknytningsskada, intensiteten beror på barndomssorgen.
Min längtan kommer nog alltid vara stark.

Jag tränar på att stärka den färdigheten, att separera känslan från personen

att förstå att det handlar om mig

och när jag deltar i min längtan och sorg

utan att besatt loopa alla tillfällen jag skulle kunna blivit sviken

istället erkänner min otrygghet, min rädsla, min osäkerhet, min ensamhet

Då blir jag plötsligt starkare. Plötsligt sann. Plötslig möjlig att nå. Inga lager av skam och hemligheter.

Inte jag fast snedvriden

Inte tillrättalagd

Folk undrar varför jag går i terapi, varför jag läser traumaforskning varje dag, jag läker min barndoms längtan

Jag har äntligen hittat mod att öppna lådan

 

 

 

Kommentera

