främlingshångel, dansgolvshångel, yttre förändringar för att kompensera inre förändringar,

absurda tankar, ”honom kan jag inte vara med förrän jag har styrketränat”, ”honom kan jag inte vara med förrän jag har den och den konsten på väggarna”, ”honom vill jag inte vakna bredvid, bara somna”, allt är bara placeholders för varandra

vill bara till ögonblicket som är sant, det när sinne, själ och driftsliv känner samma

stimulerat på riktigt

det när ord som kommer ut är ord som tänks

den närvaro som inte är uträknad, den närvaro som har integritet och är grundad

väl där vill jag ha söndagsmiddagar och lugn

kanske åka genom irland, frankrike

 

Kommentera

